20 Ekim 2011 Perşembe

Trick or Treat

Halloween yani cadılar bayramı yaklaşırken burada herkes 1 ay öncesinden hazırlıklara başladı bile.Evler süslendi,marketlerde balkabakları ve korku temalı cupcake'ler satılmaya başladı,kostüm dükkanları broşürlerini dagıtarak yarışır hale geldi.Hal böyle olunca Cadılar bayramını hiç bukadar içinde yaşamamış olan ben,kostümler,cupcakeler,süsler falan iyi hoşda nerden çıkmış bu bayram diyiverdim.Sonra Wikipedia sagolsun baktım ögrendim ki;
Halloween'in kökeni aslında hasat mevsiminin bitişinin kutlandıgı bir Kelt festivaliymiş.Halloween'in oldugu 31 ekim'de ölüler ve yaşayanlar arasında bir bag olduguna inanılır ve ölüler tehlikeli kabul edilirmiş.Festivalde ateşler yakılır,maskeler takılıp,kostümler giyilerek kış için avlanan hayvanların kemikleri yakılırmış.Daha sonra bu Hristiyanlıga adapte edilerek Azizler Gününün arifesi olarak kabul edilmiş.
Tarihçesini ögrendigimize gore bugüne uygun bir kıyafet seçmeninde vakti geldi.Şimdi ben bu günde peri,çiçek,böcek kıyafeti giyip sevimli olanları anlamıyorum.O kadar ögrendik ölüler,kötülükler,hayvan kemikleri falan hakkını vermek lazım öyle degil mi ama?Şimdi bu senenin en popüler Halloween kıyafetleri şöyle;
Zombie olmak Michael Jackson'ın 1983 senesinde çektigi Thriller klibinden beri en popüler kostümlerden olsa gerek.
Lady Gaga olmak bu senenin en popüler giysileri arasında ve bana gerçekten çok korkunç geldi açıkçası.Düşünsenize bir tanesi bile yeterince dayanılmazken 100lercesi..
Çocuklugumun korkulu rüyası sevgili Chucky ve müstakbel eşi..Bu kostüm benim favorilerim arasında!
İkinci favorim;Ölü gelin,kafasını kesin kocası kesmiştir benden söylemesi :)
Yaratıcılıgın güzel bir örnegi..Önünü nasıl görüyor bilemem ama..
Güzel bir kıyafet olmadıgını biliyorum ama eger o salamlar gerçekse bir kac saat sonra kokmaya başladıgında gerçekten çok kötü bir kostum olmustur eminim!
Yaratıcılıgın güzel örneklerinden biri küçük bir ayrıntı dışında;nasıl hareket edicegini düsünmeden tasarlanmış.
Bu da sonuncu yaratıcı arkadaşımız.Korkup korkmamak size kalmış :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder